wedding, marriage, engagement, rings, wedding dress, flowers, roses logo

Menu poziome

  • Home
  • O instytucji
  • Kadra
  • Aktualności
  • Kontakt

Menu

  • Pomoc Społeczna
  • Świadczenia rodzinne
  • Świadczenie wychowawcze
  • Fundusz Alimentacyjny
  • Za życiem
  • Dodatek mieszkaniowy
  • Zespół Interdyscyplinarny
  • Projekty
  • Karta Dużej Rodziny
  • Zamówienia publiczne
  • POPŻ 2014 - 2020
  • RODO


gmina gaszowice

 

sekap

 

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gaszowicach

 

INFORMACJA O PODPROGRAMIE POPŻ 2018

PROGRAM OPERACYJNY POMOC ŻYWNOŚCIOWA 2014-2020 JEST WSPÓŁFINANSOWANY Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU POMOCY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCYM

PODROGRAM2018
CELEM PROGRAMU jest zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościo-wej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie sierpień 2018 – czerwiec 2019, a jej celami szczegółowymi są:
a) organizacja i koordynacja sieci dystrybucji pomocy żywnościowej składającej się z or-ganizacji partnerskich lokalnych, zwanych dalej OPL, zgodnie z zasadami PO PŻ,
b) racjonalne zagospodarowanie artykułów spożywczych otrzymanych z OPO oraz z in-nych źródeł, na potrzeby udzielania pomocy żywnościowej osobom najbardziej potrze-bującym,
c) przekazanie artykułów spożywczych osobom zakwalifikowanym do otrzymania pomocy żywnościowej zgodnie z zasadami PO PŻ,
d) prowadzenie działań w ramach środków towarzyszących wśród osób najbardziej po-trzebujących zakwalifikowanych do objęcia pomocą żywnościową, mających na celu włączenie społeczne.

OKRES DYSTRYBUCJI ŻYWNOŚCI: wrzesień 2018 – czerwiec 2019
Pomoc żywnościowa dystrybuowana jest przez Śląski Bank Żywności [OPR] do Organizacji Partnerskiej Lokalnej [OPL] na terenie województwa śląskiego, która przekazuje żywność bezpośrednio do osób potrzebujących.

KRYTERIA KWALIFIKOWALNOŚCI I SPOSÓB KWALIFIKACJI:

1. Pomoc w ramach POPŻ kierowana jest do tych osób i rodzin, które z powodu niskich do-chodów nie mogą zapewnić sobie/rodzinie odpowiednich produktów żywnościowych (po-siłków) i dlatego też trafiać będzie do ograniczonej liczby osób znajdujących się w najtrud-niejszej sytuacji życiowej (określonej przesłankami z art. 7 ustawy o pomocy społecznej oraz poziomem dochodów odniesionych do procentowej wartości odpowiedniego kryterium dochodowego określonego w tej ustawie - których dochód nie przekracza 200% kryterium dochodowego uprawniającego do skorzystania z pomocy społecznej, tj. do 30.09.2018 r. – 1 268 PLN dla osoby samotnie gospodarującej i 1 028 PLN, dla osoby w rodzinie, a od 01.10.2018 r. – 1 402 PLN dla osoby samotnie gospodarującej i 1 056 PLN dla osoby w rodzinie, stanowiąc systematyczne wsparcie. Pomoc udzielana będzie w postaci artykułów spożywczych lub posiłków, które będą przekazywane osobom najbardziej po-trzebującym bezpłatnie.
2. Sposób kwalifikacji:

• OPS będą wydawać osobom potrzebującym skierowania do otrzymania pomocy żyw-nościowej lub przekazywać OPL listy osób zakwalifikowanych do pomocy z POPŻ, pod warunkiem uzyskania zgody tych osób;

• OPL mogą w swoich siedzibach przyjmować oświadczenia od osób kwalifikujących się do przyznania pomocy żywnościowej [załącznik nr 5 do wytycznych]. Oświadczenia wraz z wypełnionym skierowaniem przekazywane będą do OPS, , który potwierdza do kwalifikowalność do przyznania pomocy;

• OPL mogą samodzielnie kwalifikować wyłącznie osoby bezdomne do udziału w POPŻ na podstawie podpisanego oświadczenia [załącznik nr 6 do wytycznych].

ZASADY PRZEKAZYWANIA ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH:

Pomoc żywnościowa jest przekazywana osobom najbardziej potrzebującym za pośrednic-twem Organizacji Partnerskich Lokalnych jako zestaw artykułów spożywczych w formie paczek żywnościowych lub posiłków.

1. Zestaw roczny artykułów spożywczych w Podprogramie 2018 obejmuje artykuły spo-żywcze w łącznej ilości ok 49 kg w tym:

1.) Artykuły warzywne i owocowe: 1. groszek z marchewką 3,6 kg, 2. fasola biała 3,6 kg, 3. koncentrat pomidorowy 1,60 kg, 4. buraczki wiórki 1,05 kg, 5. powidła śliwkowe 1,80 kg,

2. )Artykuły skrobiowe: 1. makaron jajeczny 4,5 kg, 2. makaron kukurydziany bezglutenowy 0,5 kg 3. ryż biały 3 kg, 4. kasza gryczana 1,5 kg, 5. herbatniki maślane 0,8 kg, 3.) Artykuły mleczne: 1. mleko UHT 7 l, 2. ser podpuszczkowy dojrzewający 2,4 kg,
4.) Artykuły mięsne: 1. szynka drobiowa 3 kg, 2. szynka wieprzowa mielona 2,1 kg, 3. pasztet wieprzowy 0,64 kg, 4. kabanosy wieprzowe 0,36 kg, 5. filet z makreli w oleju 1,7 kg,
5.) Cukier: 1. cukier biały 4 kg, 2. miód nektarowy wielokwiatowy 0,4 kg

6.) Tłuszcze: 1. olej rzepakowy 4 l,
7.) Dania gotowe: 1. gołąbki w sosie pomidorowym 1,6 kg;

2. Paczka żywnościowa to minimum kilka artykułów spożywczych [co najmniej 3] z różnych grup towarowych wydawanych jednorazowo.

3. Posiłek to każdy posiłek przygotowany w OPL, np. jadłodajnie, schroniska dla osób bez-domnych] do tego przeznaczone: śniadanie, II śniadanie, obiad – w szczególności gorący posiłek, podwieczorek, kolacja]. posiłki do spożycia na miejscu są przygotowywane i wyda-wane w placówkach posiadających zaplecze kuchenne (m.in. w schroniskach dla bezdom-nych, jadłodajniach, noclegowniach) z wyłączeniem świadczenia usług firm zewnętrznych (np. catering).
4. W przypadku gdy liczba osób uprawnionych do pomocy żywnościowej zgłaszających się w trakcie realizacji Podprogramu 2018 jest większa niż do danej OPR/OPL będzie większa niż planowana, Instytucja Zarządzająca dopuszcza zmniejszenie zestawu rocznego dla 1 osoby, nie więcej jednakże niż do 80% jego całkowitej ilości (tj. do ok. 39,5 kg). W zesta-wie należy w miarę możliwości uwzględnić produkty ze wszystkich 7 grup artykułów spo-żywczych

5. W uzasadnionych sytuacjach np. stan zdrowia lub indywidualne potrzeby żywno-ściowe można zmienić artykuł spożywczy na inny w odpowiedniej proporcji lub zwiększyć liczbę opakowań.

6. W przypadku rodzin z dziećmi dopuszcza się zwiększenie liczby opakowań artykułów spo-żywczych do potrzeb rodzin .

7. Żywność jest wydawana osobom potrzebującym w ramach POPŻ nieodpłatnie.

SKŁADANIE SKARG PRZEZ OSOBY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCE:

Każda osoba potrzebująca ma prawo złożenia skargi dotyczącej sposobu dystrybucji żywność do lokalnego Banku Żywności, następnie do Federacji Polskich Banków Żywności z siedzibą w Warszawie albo do Instytucji Zarządzającej - Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

DZIAŁANIA TOWARZYSZĄCE:

Działania realizowane przez Bank Żywności na rzecz podopiecznych OPL, przy współpracy z OPL i OPS:

  • warsztaty kulinarne; 
  • warsztaty edukacji ekonomicznej;
  •  warsztaty dietetyczne;
  •  warsztaty niemarnowania żywności.

Działania realizowane są w siedzibie organizacji biorącej udział w Podprogramie lub w miejscu wyznaczonym przez organizację na rzecz podopiecznych, którzy zostali zakwalifikowani do otrzymania pomocy żywnościowej, w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Terminy oraz miejsca realizacji warsztatów znajdują się na stronach internetowych Banków Żywności.

Działania realizowane przez Organizacje Partnerskie Lokalne na rzecz podopiecznych to:

• włączenie osób doświadczających deprywacji materialnej w funkcjonowanie społecz-ności lokalnych, np.: zajęcia aktywizujące i wspólne inicjatywy na rzecz społeczności lokalnej, zmierzające do wyjścia z ubóstwa;

• grupy wsparcia dla różnych kategorii osób w trudnej sytuacji (np. osoby starsze, matki z dziećmi, osoby samotne);

• pomoc towarzysząca niezbędna do zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych – osób korzystających z pomocy żywnościowej (z wyłączeniem pomocy rzeczowej);

• pomoc w utrzymaniu higieny osobistej osobom bezdomnym;

• wsparcie psychologiczne/terapeutyczne osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Do udziału w działaniach towarzyszących ma prawo każda osoba, która otrzymała skierowanie z OPS do odbioru wsparcia żywnościowego w ramach POPŻ – ale nie znaczy to, że każda osoba musi z nich skorzystać. Konieczna jest współpraca z OPS w zakresie rzeczywistych potrzeb objęcia wsparciem działaniami osób, które korzystają z POPŻ. Działania nie mogą się pokrywać z działaniami prowadzonymi w ramach innych funduszy unijnych (EFS i PROW) w danym województwie, ale muszą być z nimi komplementarne.


INFORMACJA O PODPROGRAMIE POPŻ 2017 - Efekty

  1. Ośrodek Pomocy Społecznej w Gaszowicach z terenu województwa Śląskiego przy współpracy Bankiem Żywności w Chorzowie realizował Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa Podprogram 2017 współfinasowany z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym, którego celem było zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa          w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie sierpień 2017 – czerwiec 2018.
  2. Osoby potrzebujące otrzymały bezpłatnie artykuły spożywcze:
  • warzywne i owocowe (groszek z marchewką, fasola biała, koncentrat pomidorowy, buraczki wiórki, powidła śliwkowe);
  • mleczne (mleko UHT, ser podpuszczkowy dojrzewający),
  • cukier (cukier biały, miód wielokwiatowy),
  • tłuszcze (olej rzepakowy),
  • dania gotowe (gulasz wieprzowy z warzywami).
  • skrobiowe (makaron jajeczny, makaron kukurydziany bezglutenowy, ryż biały, kasza gryczana, herbatniki maślane),
  • mięsne (szynka drobiowa, szynka wieprzowa mielona, pasztet wieprzowy, kabanosy wieprzowe, filet z makreli w oleju),

      3. Pomoc żywnościowa trafiła do 309 osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej z terenu gminy Gaszowice

      4.  Wydaliśmy osobom potrzebującym: ponad 15 ton żywności oraz 1854 paczek żywnościowych;

      5. W ramach Podprogramu 2017 dla 309 osób korzystających z pomocy żywnościowej

       przeprowadzono 8 warsztatów edukacyjnych w ramach działań towarzyszących:

• Ekonomiczne - 4 spotkania dla  25 uczestników

• Kulinarne - 4 spotkań dla 25 uczestników.


INFORMACJA

Ośrodek Pomocy Społecznej w Gaszowicach informuje, iż od 1 sierpnia 2018 r. przyjmuje na nowy okres świadczeniowy 2018/2019 wnioski o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego, wnioski o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego, wnioski o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego (500+) oraz wnioski o ustalenie prawa do świadczenia dobry start (300 dla ucznia). Od miesiąca lipca 2018 r. powyższe wnioski można składać drogą elektroniczną.

Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej:

https://www.mpips.gov.pl/wsparcie-dla-rodzin-z-dziecmi/

Wzory wniosków o świadczenia dla rodzin można pobrać ze strony:

 

https://www.mpips.gov.pl/wsparcie-dla-rodzin-z-dziecmi/wzory-wnioskow-o-swiadczenia-dla-rodzin/

 

Ponadto informujemy, że w okresie od 11 czerwca 2018 r. do 31 sierpnia 2018 r. w dni robocze  w godzinach od 9.00 do 14.00 pod numerem telefonu 32 606 30 03 będzie działała infolinia dla osób zainteresowanych złożeniem wnioski o świadczenia  z programu rządowego "Dobry start".

 


INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

W OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W GASZOWICACH

         W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), zwanego dalej w skrócie „RODO” oraz  ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. poz. 1000 z późn. zm.) informujemy, iż:

I. Administrator danych.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Gaszowicach reprezentowany przez Kierownika, z siedzibą przy ulicy  Rydułtowskiej 1, 44 - 293 Gaszowice.

tel. (32) 43 99 600

e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adres WWW: ops.gaszowice.pl

II. Inspektor ochrony danych.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Pana Flasz Artura, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych pod adresem poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie na adres siedziby Administratora.

III. Cele i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się w związku z realizacją odpowiednich świadczeń na rzecz mieszkańców Gminy Gaszowice oraz w celu zaspokojenia niezbędnych potrzeb życiowych osób i rodzin oraz umożliwienie im bytowania w warunkach odpowiadających godności człowieka, powierzonych określonymi przepisami prawa i pełnomocnictwami, w szczególności na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, uchwały nr XI/46/90 Gminnej Rady Narodowej w Gaszowicach z dnia 28 lutego 1990 r. oraz uchwały nr Nr OG-BR.0007.33.190.2017 Rady Gminy Gaszowice z dnia 22 czerwca 2017 r. w sprawie nadania Statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Gaszowicach.

                                                

PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA WYNIKAJĄCA Z RODO:

  • Realizacja przysługujących Administratorowi uprawnień, bądź spełnienie przez Administratora obowiązków określonych przepisami prawa.
  • Wypełnienia obowiązków i wykonywanie szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej.
  • Wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora.
  • Ochrona żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej.
  • Wykonanie umowy, której Pani/Pan jest stroną lub do podjęcia działań, na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy.
  • Wyrażona przez Panią/ Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu i zakresie.

 IV. Odbiorcy danych osobowych

W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt III odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem, przetwarzają dane osobowe na jego polecenie.

V. Okres przechowywania danych osobowych.

  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym
    do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
  • Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

 VI. Prawa osób, których dane dotyczą, w tym dostępu do danych osobowych

Na zasadach i w granicach określonych przepisami prawa, posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora:

  • dostępu do treści swoich danych osobowych,
  • sprostowania swoich danych osobowych,
  • usunięcia swoich danych osobowych,
  • ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
  • przenoszenia swoich danych osobowych, a ponadto, posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych.

VII. Prawo do wycofania zgody.

Tam, gdzie do przetwarzania danych osobowych konieczne jest wyrażenie zgody, zawsze ma Pani/Pan prawo nie wyrazić zgody, a w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia, do wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Pani/Pana danych do momentu jej wycofania.

 VIII. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

IX. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych.

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych może być wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy.

  • W przypadku, gdy będzie istniał obowiązek ustawowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa.
  • W przypadku, gdy będzie istniał wymóg umowny, a nie poda Pani/Pan swoich danych,
    nie będziemy mogli wykonać takiej umowy.
  • W przypadku, kiedy podanie danych będzie warunkiem zawarcia umowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych, nie będziemy mogli zawrzeć takiej umowy.

X. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie.

Dane osobowe Pani/Pana nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

 

 


 

POPZ logotypy full

INFORMACJA

Ośrodek Pomocy Społecznej w Gaszowicach informuje, iż w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 – 2020 Podprogram 2016 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym będą wydawane paczki żywnościowe w magazynie Ośrodka Pomocy Społecznej z tyłu budynku Urzędu Gminy w dniu 12.04.2018 r. w godzinach od 10:00 do 16:30.

 


  1. Informacja o unieważnieniu konkursu
  2. Informacja Senior 65+
  3. Terminy wydawania żywności w II 2018 r.
  4. Informacja o elektronicznej Karcie Dużej Rodziny

Strona 3 z 10

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Następny artykuł
  • koniec
© 2019 Ośrodek Pomocy Społecznej w Gaszowicach | 1sr.de